System handlu dwustronnego


Handel dwustronny. Co to jest handel dwustronny. Handel dwustronny to wymiana towarów między dwoma państwami, które ułatwiają handel i inwestycje poprzez zmniejszenie lub wyeliminowanie taryf limitów wywozowych na eksport oraz innych barier handlowych W Stanach Zjednoczonych Biuro Dwustronnych Handlu pomaga zminimalizowanie deficytu w handlu poprzez negocjowanie umów o wolnym handlu z nowymi państwami, wspieranie i poprawa istniejących umów handlowych, promowanie rozwoju gospodarczego za granicą i więcej Stany Zjednoczone zawarły dwustronne umowy o wolnym handlu z Australią, Bahrajnami, Kanadą, Chile, Kostaryką, Republiką Dominikany, El Brazylia, Jordania, Meksyk, Maroko, Nikaragua, Oman, Peru i Singapur, co stanowi znaczny udział w całkowitych eksporcie USA. PODWYŻANIE Dwustronnego Handlu Celem dwustronnych umów handlowych jest zwiększenie dostępu między dwoma rynkami krajów i zwiększenie wzrostu gospodarczego krajów Działania biznesowe są ujednolicone w pięciu ogólnych obszarach jako a metoda zapobiegania kradzieży innego produktu innowacyjnego, dumpingu towarów przy niewielkich kosztach lub korzystania z nieuczciwych subsydiów Dwustronne umowy handlowe ujednolicają przepisy, standardy pracy i ochronę środowiska. wartości i wady dwustronnego handlu. Brakcyjne umowy handlowe są łatwiej wynegocjowane niż wielostronne umowy handlowe, ponieważ obejmują tylko dwa kraje Umowy dwustronne nabierają mocy szybciej i czerpują korzyści handlowe szybciej niż umowy wielostronne Jeśli negocjacje w sprawie wielostronnej umowy handlowej nie wypracowują, wiele państw negocjuje porozumienia dwustronne, jednak dwustronne umowy handlowe często powodują konkurencję porozumienia pomiędzy innymi krajami Może to wyeliminować zalety porozumienia o wolnym handlu FTA między dwoma pierwotnymi narodami. Przykłady handlu dwustronnego W październiku 2017 r. Stany Zjednoczone i Brazylia osiągnęły porozumienie w sprawie rozstrzygnięcia długotrwałego sporu bawełny w Światowej Organizacji Handlu nizacja WTO Brazylia zakończyła sprawę bawełny, porzucając swoje prawa do działań zaradczych przeciwko handlowi Stanów Zjednoczonych lub dalszych postępowań w sporze Brazylia zgodziła się również nie wprowadzać nowych działań WTO przeciwko amerykańskim programom wsparcia bawełny, a obowiązujący amerykański bilans gospodarstwa rolnego lub przeciwko rolnictwu gwarancje eksportu kredytów w ramach programu GSM-102 Ze względu na umowę amerykańskie przedsiębiorstwa nie muszą stawić czoła przepisom zaradczym, takim jak podwyższone taryfy w wysokości setek milionów dolarów rocznie. W marcu 2018 r. rząd USA i rząd Peru osiągnęły porozumienie usuwające bariery dla Wywóz wołowiny z USA do Peru, który obowiązywał od 2003 r. Umowa otwiera jeden z najszybciej rozwijających się rynków w Ameryce Łacińskiej W 2018 r. Stany Zjednoczone wyeksportowały 25,4 mln sztuk wołowiny i produktów z wołowiny do Peru Usunięcie uciążliwych wymogów w zakresie certyfikacji Peru, zwany programem weryfikacji wywozu, został zrealizowany w celu zapewnienia amerykańskim ranczom większego dostępu do rynku. Zgadza się że Stany Zjednoczone i Peru zgodziły się na zmiany w oświadczeniach poświadczających, że wołowina i produkty z wołowiny pochodzące z federalnie kontrolowanych amerykańskich zakładów kwalifikujących się do wywozu do Peru, a nie tylko wołowiny i produktów z wołowiny z zakładów uczestniczących w Programie Rolnictwa Marketingowego USDA AMS Weryfikacja eksportowa programów EV na podstawie wcześniejszych wymagań certyfikacyjnych. ORGANIZACJA HANDLU HANDLOWEGO PODJĘCIA PODSTAWOWEJ WTO Zasady systemu handlu. Porozumienia WTO są długie i złożone, ponieważ są to teksty prawne obejmujące szeroki zakres działań Zajmują się rolnictwem, tekstyliami i odzieżą, bankowością, telekomunikacją, zakupami rządu, standardami przemysłowymi i bezpieczeństwem produktów, przepisami sanitarnymi żywności, własnością intelektualną i wiele więcej. dokument s Te zasady są podstawą wielostronnego systemu handlowego. Bliższe spojrzenie na te zasady. Kliknij, aby otworzyć artykuł Drzewo nawigacji po obiekcie otworzy się tutaj, jeśli włączysz obsługę JavaScript w przeglądarce. Niezdrawiam MFN traktuj inne Również na równych prawach zgodnie z porozumieniami WTO kraje nie mogą normalnie rozróżniać między swoimi partnerami handlowymi Przyznawać specjalną korzyść, taką jak niższa stawka celna dla jednego ze swoich produktów i musisz to zrobić dla wszystkich pozostałych członków WTO. najbardziej uprzywilejowane traktowanie w systemie wielostronnego traktowania w sprawach jednolitych (MFN) Patrz ramka Jest to tak ważne, że jest to pierwszy artykuł w ogólnym porozumieniu w sprawie taryf celnych i handlu GATT, który reguluje handel towarowy MFN jest również priorytetem w Ogólnym porozumieniu w sprawie handlu usługami GATS Artykuł 2 i Porozumienie w sprawie handlowych aspektów praw własności intelektualnej TRIPS art. 4, chociaż w każdej umowie, zasada jest nieco inaczej traktowana Razem te trzy porozumienia zawierają wszystkie trzy główne obszary handlu obsługiwane przez WTO. Można dopuścić pewne wyjątki Na przykład kraje mogą ustanowić umowę o wolnym handlu, która dotyczy tylko towarów sprzedawanych w grupie dyskryminującej towary spoza terytorium lub może dać krajom rozwijającym się szczególny dostęp do ich rynki Lub kraj może podnieść przeszkody w odniesieniu do produktów, które uważane są za niesprawiedliwie handlowane z określonych krajów W usługach kraje mogą w ograniczonych okolicznościach rozróżniać umowy, ale umowy dopuszczają tylko te wyjątki na ścisłych warunkach Ogólnie MFN oznacza, że ​​każdy kiedy kraj obniża barierę handlową lub otwiera rynek, musi to zrobić dla tych samych towarów lub usług ze wszystkich swoich partnerów handlowych, zarówno bogatych, jak i słabych, słabych lub silnych.2 Traktowanie narodowe Traktowanie cudzoziemców i mieszkańców równie importowanych i lokalnych, towary produkowane powinny być traktowane równomiernie przynajmniej po obcym towarze wprowadzonym na rynek. To samo powinno mieć zastosowanie do zagranicznych i krajowych usług i praw zagranicznych i lokalnych, a także prawami autorskimi i patentami zagranicznymi i lokalnymi Niniejsza zasada traktowania narodowego dająca inne traktowanie obywatelom jednego państwa znajduje się we wszystkich trzech głównych porozumieniach WTO Artykuł 3 art. 17 GATT GATS i art. 3 TRIPS , chociaż po raz kolejny zasadę traktuje się nieco inaczej w każdym z nich. Traktowanie narodowe ma zastosowanie tylko wtedy, gdy na rynek wprowadzony został produkt, usługa lub pozycja własności intelektualnej. Nałożenie opłaty celnej na przywóz nie stanowi naruszenia traktowania narodowego, nawet jeśli produkcja lokalna nie jest naliczana na równoważny podatek. Handel stopniowo stopniowo, poprzez negocjacje do góry. Obniżanie barier handlowych jest jednym z najbardziej oczywistych sposobów zachęcania do handlu. Dotyczy to opłat celnych lub taryfowych i środków, takich jak zakaz importu lub kontyngenty taryfowe które ograniczają ilościowo selektywnie Od czasu do czasu omówiono również inne kwestie, takie jak polityka dotycząca biurokracji i polityki kursowej GATT w latach 1947-48 miało miejsce osiem rund negocjacji handlowych Trzecie rundy w ramach agendy rozwoju z Ad-Dauhy trwają obecnie Na początku koncentrowano się na obniżaniu taryf celnych na importowane towary W wyniku negocjacji do połowy -1990 kraje przemysłowe stawki taryfowe na towary przemysłowe spadły stale do mniej niż 4. Jednak w latach 80. negocjacje rozszerzyły się na barierę pozataryfową na towary oraz na nowe obszary, takie jak usługi i własność intelektualna. być korzystne, ale wymaga również dostosowania Porozumienia WTO pozwalają krajom wprowadzać stopniowo stopniowo, poprzez stopniową liberalizację Kraje rozwijające się są zwykle dłużej spełniające swoje obowiązki. Pracowalność poprzez wiążące i przejrzyste powrót na górę. Kilka razy obiecując, że nie podnoszą bariery handlowej może być tak samo ważne, jak opuszczanie jednego, ponieważ obietnica daje firmom bardziej przejrzysty obraz ich przyszłych możliwości d przewidywania, zachęca się do inwestycji, tworzy miejsca pracy, a konsumenci mogą w pełni korzystać z zalet wyboru konkurencji i niższych cen Wielostronny system handlu to próba podjęcia przez rządy, aby środowisko biznesowe stało się stabilne i przewidywalne. Runda Urugwajska zwiększyła powiązania. Procenty taryf związana przed i po rozmowach z lat 1986-94. Są to taryfy, w związku z czym odsetki nie są ważone w zależności od wielkości lub wartości handlowej. W WTO, kiedy kraje zgadzają się otworzyć swoje rynki na towary lub usługi, wiążą swoje zobowiązania W odniesieniu do towarów powiązania te dotyczą pułapów stawek celnych kraje importujące podatki według stawek niższych niż obowiązujące stawki Często ma to miejsce w krajach rozwijających się W krajach rozwiniętych stawki faktycznie naładowane i związane z nimi stawki są takie same. Kraj może zmieniać powiązania, ale dopiero po negocjacjach ze swoim partnerzy handlowi, co może oznaczać odszkodowanie za utratę handlu Jednym z osiągnięć wielostronnych negocjacji handlowych Rundy Urugwajskiej było zwiększenie kwoty handlu pod wiążącymi zobowiązaniami, patrz tabela W rolnictwie 100 produktów obecnie obowiązuje taryfy Wynik wszystkich to znacznie wyższy stopień bezpieczeństwa rynkowego dla przedsiębiorców i inwestorów. System stara się poprawiać przewidywalność i stabilność w inny sposób, ponieważ w ell Jednym ze sposobów zniechęcania do wykorzystania kwot i innych środków służących do ustalania limitów wielkości przywozu, które administrowały kwotami, mogą doprowadzić do większej biurokracji i oskarżeń o nieuczciwe traktowanie. Kolejnym celem jest uczynienie z krajów, w których kraje będą przejrzyste i przejrzyste, Porozumienia WTO wymagają, aby rządy ujawniały swoją politykę i praktyki publicznie w obrębie danego kraju lub powiadamiają WTO. Regularny nadzór nad krajowymi politykami handlowymi za pośrednictwem mechanizmu kontroli polityki handlowej stanowi dalsze środki zachęcające do przejrzystości zarówno na poziomie krajowym, jak i wielostronnym. czasami określany jako instytucja wolnego handlu, ale to nie jest całkowicie dokładne System pozwala na taryfy, aw ograniczonych okolicznościach inne formy ochrony Dokładniej jest to system zasad otwartych, sprawiedliwych i niezakłóconych. niedyskryminacja MFN i traktowanie narodowe mają na celu zapewnienie uczciwych warunków handlowych Tak też są te, n dumping wywozu poniżej kosztów uzyskania udziału w rynku i subsydiów Są to kwestie złożone, a zasady próbują ustalić, co jest uczciwe lub nieuczciwe, a także w jaki sposób rządy mogą odpowiedzieć, w szczególności poprzez pobieranie dodatkowych należności celnych przywozowych obliczonych w celu zrekompensowania szkód spowodowanych nieuczciwymi praktykami handel. Mania innych porozumień WTO mają na celu wspieranie uczciwej konkurencji w rolnictwie, własności intelektualnej, usługach, na przykład Umowa o zamówieniach publicznych na wielostronną umowę, ponieważ jest podpisana przez nielicznych członków WTO rozszerza reguły konkurencji na zakupy tysięcy rządów podmiotami z wielu krajów itd. Zachęcanie do rozwoju i reform gospodarczych z powrotem do góry. System WTO przyczynia się do rozwoju Z drugiej strony, kraje rozwijające się potrzebują elastyczności w czasie, w jakim podejmują się w celu wdrożenia porozumień systemu i same umowy przechodzą wcześniej przepisy GATT, które pozwalają na specjalną pomoc i koncesje handlowe dla krajów rozwijających się trzy czwarte członków WTO to kraje rozwijające się i kraje w okresie przejścia na gospodarkę rynkową W ciągu siedmiu i pół roku Rundy Urugwajskiej ponad 60 z tych państw wdrożyło niezależne programy liberalizacji handlu W tym samym czasie kraje rozwijające się i gospodarki przejściowe były znacznie bardziej aktywny i wpływowy w negocjacjach Rundy Urugwajskiej niż w poprzednich runiach, a to jeszcze w obecnej agendzie na rzecz rozwoju z Ad-Dauhy. Pod koniec Rundy Urugwajskiej kraje rozwijające się przygotowywały się na większość zobowiązań, które są wymagane kraje rozwinięte, ale porozumienia dały im okresy przejściowe, aby dostosować się do bardziej nieznanych i, być może, trudnych przepisów WTO, zwłaszcza dla najbiedniejszych, najmniej rozwiniętych krajów Decyzja ministerialna przyjęta pod koniec rundy mówi, że lepsze kraje powinny przyspieszyć wdrażanie zobowiązań dotyczących dostępu do rynku w odniesieniu do towarów wywożonych przez kraje najsłabiej rozwinięte, co widać ks Wzrosła pomoc techniczna dla nich Niedawno kraje rozwinięte zaczęły wprowadzać przywóz bezcłowy i bezcłowy dla prawie wszystkich produktów z krajów najsłabiej rozwiniętych W tym wszystkim WTO i jego członkowie nadal prowadzą proces uczenia się obecna agenda rozwoju z Doha obejmuje kraje rozwijające się obawy dotyczące trudności, jakie napotykają przy wprowadzaniu w życie porozumień w Rundie Urugwajskiej. System handlowy powinien być bez dyskryminacji, a kraj nie powinien rozróżniać między swoimi partnerami handlowymi nadając im status kraju najbardziej uprzywilejowanego lub MFN, nie powinny rozróżniać między własnymi a zagranicznymi produktami, usługami lub obywatelami, które dają im traktowanie narodowe. więcej barier sprowadza się w drodze negocjacji. podstawne przedsiębiorstwa zagraniczne, inwestorzy i rządy powinni mieć pewność, że bariery handlowe, w tym taryfy i bariery pozataryfowe nie powinny być podnoszone arbitralnie stawki celne i zobowiązania do otwarcia rynków są związane z WTO. więcej konkurencyjnych zniechęcających do nieuczciwych praktyk, takich jak subsydia wywozowe i dumping produktów poniżej kosztów, aby uzyskać udział w rynku. więcej korzyści dla mniej rozwiniętych krajów daje im więcej czasu na dostosowanie, większą elastyczność i specjalne przywileje. To brzmi jak sprzeczność Wskazuje na specjalne traktowanie , ale w WTO to w istocie oznacza niedyskryminację traktującą prawie wszystkich w równym stopniu. Jest to, co dzieje się Każdy członek traktuje wszystkich pozostałych członków jako równie najbardziej uprzywilejowanych partnerów handlowych Jeśli kraj poprawi korzyści, jakie daje jednemu handlowi, aby traktować wszystkich pozostałych członków WTO tak samo, aby wszystkie one pozostały w największym stopniu preferowane. Kraj MFN na najwyższym poziomie nie zawsze oznaczał równe traktowanie Pierwsze dwustronne traktaty MFN utworzyły wyłączne kluby wśród najbardziej uprzywilejowanego krajowego handlu partnerzy W ramach GATT, a obecnie w WTO, klub MFN nie jest już wyłączny Zasady MFN gwarantują, że każdy kraj traktuje jego ponad 140 członków s równe. Jednak istnieją wyjątki. Bronancyjny System Obrotu. W tym artykule omówimy dwustronny system handlu Teraz na kilka dni, większość krajów rozwiniętych i rozwijających się, będzie korzystać z dwustronnego systemu handlowego Popularność dwustronnego systemu handlowego wzrasta z każdym dniem W ciągu ostatniej dekady liczba dwustronnych umów handlowych znacznie się zwiększyła Obecnie całkowita liczba dwustronnych umów handlowych na całym świecie przekroczyła liczbę znaków trzystu znaków W regionie Azji i Pacyfiku liczba transakcji dwustronnych wzrosła trzykrotnie w ciągu ostatnich pięciu lat Gospodarka światowa również uległa zmianie w ciągu ostatniej dekady W związku z tym w tym zmieniającym się scenariuszu coraz więcej krajów bierze udział w dwustronnym systemie handlu. Kraje Unii Europejskiej są obecnie bardzo zainteresowane ustanowieniem dwustronnych umów z krajami Azji narody. Światowa Organizacja Handlu dokonała kilku dwustronnych umów ze Stanami Zjednoczonymi Ameryki. W handlu dwustronnym system dwa państwa ustanawiają umowę handlową między nimi. Zgodnie z warunkami i postanowieniami zawartymi w umowie, handel między tymi dwoma dokonuje się. Pomocne jest, aby kraje, dla danego kraju, mogłyby osiągnąć ropę naftową, podczas gdy inne są bogate w technologię , te dwa kraje mogą zgodzić się na handel i wymianę ropy na nowe technologie lub na odwrót W 2006 r. USA zawarły umowę handlową z Chińską Republiką Ludową Porozumienie między gigantem dwóch przedsiębiorstw na świecie było niezwykle ważne dla reszty świata Zarówno kraje są osiągnięte technologicznie, choć gospodarka Chin nadal rozwija się Ta umowa w pewnym stopniu przejęła zimną wojnę między USA i Chinami. Widzimy, że dwustronny system handlu ma również znaczący wpływ na globalne kwestie polityczne dwustronnych umów handlowych potwierdza powyższe oświadczenie.

Comments